آخرین خبرها

آموزش خرید اینترنتی و پرداخت آنلاين

با چه کارت هايي مي توان خريد اينترنتي کرد
پارامتر هاي لازم براي خريد اينترنتي
در هنگام خريد اينترنتي 4 پارامتر کارت بانکي از شما پرسيده مي شود که در عکس زير کنارشان ستاره قرمز زده شده است.
درگاه پرداخت آنلاین
 
در ادامه به بررسي تک تک اين پارامترها مي پردازيم:
 
1- شماره 16 رقمي درج شده بر روي کارت
اين شماره در کارت همه بانک ها، بر روي کارت درج شده است. نمونه شماره کارت درج شده بر روي کارت هاي بانک ملت در عکس زير آمده است.
اکسس کارت ملت
 
2- رمز خريد اينترنتي يا رمز دوم
رمز خريد اينترنتي، با رمزي که شما هنگام استفاده از دستگاههاي خود پرداز ATM وارد مي نمائيد متفاوت مي باشد. حتي اين رمز با رمز اينترنت بانک که حساب خود را از طريق اينترنت چک مي کنيد، نيز متفاوت است. 
 
در اکثر بانک ها زماني که کارت خود را تحويل مي گيريد، رمز خريد اينترنتي نداريد. براي فعال کردن رمز خريد اينترنتي يکي از کارهاي زير را انجام دهيد:
 
1- اکثر بانک ها امکان تعريف رمز خريد اينترنتي را در دستگاههاي ATM خود قرار داده اند. به دستگاه خودپرداز بانک خود مراجعه کنيد. کارت خود را وارد کنيد و بخش عمليات رمز را انتخاب کنيد. در بخش رمز دوم يا رمز اينترنتي، رمز خود را تعريف کنيد.
 
2- به شعبه بانک خود مراجعه کنيد و بگوييد مي خواهم رمز خريد اينترنتي دريافت کنم. اگر بانکتان بانک خوبي باشد حتماً راهنمايي مي شويد.
 
 
3- کد CVV2
کد CVV2 به صورت يک عدد 3رقمي (و به ندرت 4رقمي) مانند شمارۀ 16رقمي حک شده روي کارت، بر روي اکثر کارت ها حک شده است. مثلاً روي کارت هاي بانک هاي ملت، صادرات، پاسارگاد، سامان، پارسيان و… به صورت يک عدد 3رقمي حک شده است. يا در برخي کارت هاي بانک ملت 3 رقمي است و عکس آن را در زير مشاهده مي نماييد.
در برخي کارت هاي بانک تجارت، کد CVV2 به صورت رقم 17، 18 و 19 بعد از 16رقم شماره کارت حک شده است.
کد cvv
4- تاريخ انقضاء
تاريخ انقضاء هم روي اغلب کارت هاي بانکي حک شده است. اگر روي کارت شما تاريخ انقضاء وجود ندارد، نگران نباشيد. از عدد 12 به جاي ماه و از 99 به جاي سال انقضاي کارت استفاده نماييد.
 
مشکلات احتمالي پرداخت اينترنتي
سيستم پرداخت اينترنتي توسط بانک هاي عامل به گونه اي طراحي شده است که هم ايمن باشد و هم ساده و کمترين نياز به راهنمايي را براي خريدار ايجاد نمايد. اما با اين وجود برخي اوقات ممکن است مسائلي در هنگام خريد اينترنتي به وقوع بپيوندد.
مثلاً ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکي قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود.
معمولاً بدترين حالتي که ممکن است به وقوع بپيوندد اين است که پول از حساب شما کسر شود، ولي به حساب فروشنده واريز نشود. اما نگران نباشيد. در اين حالت معمولاً پول شما در حساب هاي واسط بانک است. 
نهايتاً خود بانک مي بايد مغايرت ها را رفع کند. منتظر بمانيد و اگر تا 48 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با پشتيباني سايت فروشنده و يا بانک عامل پرداخت اينترنتي تماس بگيريد تا مغايرت برطرف شود.

یک نظر

جوابی بنویسید

This site is protected by wp-copyrightpro.com